Malaysia Diserang

By Hafizuddin An-Nuri on 6/25/2009 04:10:00 PM

Filed Under:

Assalamualaikum & salam ceria...

Alhamdulillah , syukur kepada Allah S.W.T kerana dengan rahmatNya kita masih lagi berada dalam kesejahteraan dan kehidupan yang aman damai di Malaysia . Sungguh dan sangat selesa rakyat-rakyat di Malaysia ini . Tiada pertumpahan darah berlaku seperti di Palestin , Afghanistan , Iraq dan yang terbaru Selatan Thailand walaupun sudah lama konflik yang tidak selesai . Semua orang sibuk dengan kerja masing-masing demi mengejar cita-cita .

Tapi , adakah benar negara kita berada dalam aman damai ? Bebaskah negara Malaysia yang tercinta ini ? Adakah kita faham maksud kebebasan yang sebenar ?

Pernah saya hadiri satu forum di Akademi Pengajian Islam UM Nilam Puri yang berbicara tentang cabaran aqidah di Malaysia , salah seorang panel forum , YB Senator Mumtaz mengingatkan kembali kata-kata Ummu Muhammad iaitu isteri kepada As-Syahid Abd Aziz Rantisi semasa datang ke Malaysia, apabila ditanya apakah persepsi beliau terhadap Malaysia . Maka beliau menjelaskan , beliau tidak bimbang jika Malaysia diserang seperti Palestin , tetapi beliau sangat bimbang dengan serangan pemikiran yang melanda Malaysia sekarang yang pernah berlaku di Palestin sehingga menyebabkan Israel berjaya menawan Palestin.

Sekarang serangan pemikiran di Malaysia sedar atau pun tidak , sudah berada di dalam keadaan yang sangat kritikal . Mungkin boleh diletakkan dalam ICU atau CCU . Antara wadah serangan pemikiran yang dibawa oleh Yahudi ini adalah televisyen . Terlalu mudah bagi mereka . Manakan tidak jika mendapat sokongan yang padu daripada pihak kerajaan sendiri . Itu cara paling mudah untuk menanam keinginan generasi masa kini dengan perkara taghut dan maksiat hari ini.

Serangan ini sangat halus . Mereka telah menguasai semua alat di dunia seperti internet . Sehinggakan dunia pendidikan di seluruh dunia pun menggunakan segala ajaran yang dibawa oleh Yahudi . Kita dapat lihat hari ini , sukatan pelajaran mendapatkan sumber dari Barat untuk membawa anak-anak hari ini mengenal kehidupan . Fakta sejarah kemerdekaan yang diperjuangkan oleh para ulama' juga dipesongkan supaya anak-anak hari ini lebih mengenal tokoh yang diberi pendidikan di negara Barat sebagai bapa kemerdekaan.

Malaysia tidak mustahil dalam beberapa tahun lagi akan menjadi seperti Palestin dan negara Muslim yang lain . Na'uzubillah . Jadi , kita sebagai golongan yang sedar tentang hakikat ini wajib melibatkan diri dalam perjuangan pemikiran ini . Sedarlah kita , Malaysia semakin hancur.

Jadi , tidak dapat tidak golongan remaja khusunya hari ini perlu berazam dan mempertingkatkan ilmu dari segi aqidah dan akademik . Dan ilmu aqidah itulah menjadi tunjang utamanya.

Sekadar perkongsian ilmu daripada seorang yang ingin melibatkan diri dalam perjuangan menegakkan Islam ini . Sebarang pembetulan dan penambahan amat diagalakkan.

Wallahua'lam .

SMiLe4aLL
http://hafizfillah.blogspot.com

hafizmn88@yahoo.com.my

2 comments for this post

nice entry..
pemikiran kebanyakan orang melayu islam masih jahil lagi.

Posted on June 25, 2009 at 8:57 PM  

syukran...
itulah masalahnye...
orang melayu nk perjuangkan juga meLAYUnya...
inilah mslh kalu xnk ISLAM...

wallahua'lam=)

Posted on June 25, 2009 at 10:05 PM