Inilah Keluarga Bahagia PAS Yang Penuh Kasih Sayang

By Hafizuddin An-Nuri on 6/23/2009 10:59:00 AM

Filed Under:

Assalamualaikum & salam ceria...


Seinfiniti kesyukuran ke hadhrat Allah S.A.W kerana dengan hidayahNya dan rahmatNya , kasih sayang antara manusia masih lagi terikat dengan kuat . Setelah begitu hangat diperkatakan , isu Kerjaan Perpaduan yang menyebabkan beberapa pimpinan PAS bercanggah antara satu sama lain akhirnya selesai dengan pertolongan Allah .

Presiden PAS , Tuan Guru Hj Abdul Hadi bersama-sama pimpinan Pakatan Rakyat yang lain telah membuat kenyataan media dengan sepakat menolak Kerajaan Perpaduan . Alhamdulillah , sekaligus meredhakan dan menyejukkan semua pihak kecuali UMNO kerana permainan UMNO tetap panas sehingga mereka dijatuhkan .

Tok Guru Al-Mursyidul Am dalam kenyataan beliau hari ini menarik balik kenyataan beliau terhadap Ustaz Nasharuddin Mat Isa [berita selanjutnya] . Inilah yang dikatakan kasih sayang dalam PAS . Antara petikan kenyataan Tok Guru adalah :

"Setelah berbincang dari awal hingga akhir dalam perjumpaan khas yang diadakan di pejabat agung (PAS) dalam semangat kekeluargaan bagi menangani permasalahan dalam beberapa isu politik semasa, yang dibesar-besarkan oleh media perdana, kami akhirnya bersetuju sebulat suara melupakan perihal salah tanggapan antara pimpinan atasan parti akibat daripada permainan politik parti Umno"

Inilah jamaah Parti Islam Se-Malaysia yang kita sayangi atas dasar perjuangannya . Pimpinannya sangat hebat . Mereka berjuang dengan penuh kasih sayang selagi tidak melanggar syariat Allah . Percanggahan mereka kerana Islam . Allahuakbar .

Tahniah kepada pimpinan PAS . Khususnya Tok Guru Nik Aziz dan Tok Guru Abd Hadi yang kita sayangi . Mereka adalah ulama' dan sentiasa diberi pertolongan oleh Allah . Insyaallah .

Wallahua'lam .

SMiLe4aLL
http://hafizfillah.blogspot.com/




5 comments for this post

Alhamdulillah..
Yg benar akan terus benar..
Allah akan tunjukkan kebenaran itu..

Posted on June 23, 2009 at 12:47 PM  

Insyaallah...

kebenaran tetap diperjuangkan walaupun pahit...
Allahuakbar!!!

Posted on June 23, 2009 at 2:03 PM  

wawah...din,bile nok blanje ana...?

Posted on June 23, 2009 at 9:48 PM  

em, betul tu...
biar pahit dilalui tp manis yg dpt...=)

Posted on June 25, 2009 at 1:02 PM  

to lempeng terbakar...

mehla tdo umah ana plak kalu nk suh ana belanja...hehehe=)

to zinatulhayah...

sesungguhnya kebenaran milik Allah...
kemanisan beriman hanya diketahui oleh ahlinya...

Posted on June 25, 2009 at 3:43 PM