Palestin, Syria, Rohingya : Kami Bersamamu

By Hafizuddin An-Nuri on 7/26/2012 06:30:00 PM

Filed Under:

Assalamualaikum & salam ceria...


::IN SOLIDARITY WITH PALESTINIANS, SYRIANS & ROHINGYA MUSLIMS:: 

~Himpunan Solidaiti Ummah~ 

Anda mengaku seorang Muslim? Ayuh teman-teman kita bermunajat kepada Allah Ta'ala di bulan Ramadahn yang sangat mulia ini, memohon diberikan pertolongan kepada saudara-saudara kita di Palestin, Syria dan Myanmar. 

Sesungguhnya doa itu senjata bagi orang mu'min. Di saat kita mengisi perut di waktu sahur, mereka menigisi peluru dan tangisan kematian di jalan Allah. Di saat kita berlapar dahaga kehausan puasa, mereka berhabisan bertempur dengan musuh Allah. 

Apa lagi mahu buat wahai sahabat, mahu ke sana tidak kesampaian. Jika mampu belum tentu dapat membantu penderitaan mereka kecuali dengan izin Allah. Doa! Doalah kiriman terbaik buat masa ini. Sampaikan Qunut Nazilah kita semoga Allah memberi kehancuran kepada musuh Islam. 

Mereka tidak memerlukan kita, kerana mereka sudah punya Allah. Doa kita sebagai penambah rencah dalam perjuangan mereka yang dialiri darah dan kematian. 

Jangan berkecuali wahai teman, sekurang-kurang kita ada jawapan di hadapan Allah. Bukan bersyukur dengan keamanan namanya andai kita hanya menggeleng kepala membaca berita mereka. Tidak cukup bermakna kemerdekaan kita hanya dengan melaungkan slogan 'merdeka' dan menyambutnya dengan penuh gemilang tanpa sedikit pun mengingati teman kita di sana. 

Mereka manusia, mereka Muslim, formulanya mudah. 'Bayangkan kita di tempat mereka', namun praktikalnya bergantung kepada iman masing-masing. 

"Ya Allah Yang Maha Kuasa, bantulah dan berikanlah pertolonganMu kepada saudara-saudara kami di Palestin, Syria, Myanmar dan seluruh umat Islam di mana sahaja"

*Bacalah Qunut Nazilah di mana sahaja dan bila-bila masa sahaja


0 comments for this post