Islam Bukan Hak Milik Melayu

By Hafizuddin An-Nuri on 8/17/2010 11:35:00 PM

Filed Under: ,

Assalamualaikum & salam ceria...

Baru-baru ini Presiden MCA telah mengeluarkan kenyataan bahawa PAS dan UMNO telah menggunakan Islam sebagai alat untuk meraih sokongan rakyat Malaysia yang berbangsa Melayu. Kenyataan ini sangat memedihkan dan mencabar kesucian Islam.

Perlu difahami oleh semua masyarakat bahawa Islam bukan untuk Melayu. Islam bukan juga untuk Arab tetapi Islam adalah untuk semua. Sebagaimana tema yang sangat masyhur "Islam For All". Kenyataan Chua Soi Lek tersebut sangat tidak menghormati Islam, atau dengan kata lain, menghina kesucian pembawaan Islam itu sendiri.Lantaran itu, pihak UMNO dan PAS khususnya yang berada dalam ruang lingkup politik mesti menjelaskan pembawaan Islam itu sendiri. Jangan disebabkan Melayu, bangsa lain menolak Islam. Jangan disebabkan bangsa, agama tertolak.

Jika betul UMNO ingin membuktikan bahawa mereka berjuang atas dasar Islam, maka persepsi parti komponen bersama mereka yang bertampuk di bawah pemerintahan BN ini mesti dibetulkan. Jika benar PAS berjuang atas dasar Al-Quran dan As-Sunnah, maka satu inisiatif mesti dibuat untuk membuktikan "Islam For All".

Islam tidak memerlukan Melayu, Islam tidak memerlukan UMNO, Islam tidak memerlukan PAS , Tetapi MELAYU, UMNO, PAS, MCA dan DAP memerlukan ISLAM.


0 comments for this post