Agama UMNO Sekat Da'wah Islamiyah

By Hafizuddin An-Nuri on 8/27/2010 11:04:00 PM

Filed Under: ,

Assalamualaikum & salam ceria...

Fahaman UMNO hari ini semakin menjadi-jadi dan menyekat secara langsung perkembangan da'wah Islam di Malaysia khususnya. Isu doa pun dipanaskan sehingga ke balai polis. Sedangkan doa adalah hak milik individu dan pertaliannya dengan Allah, bukan sesama manusia. Jika khatib baru-baru ini mendoakan agar seorang kafir diberi hidayah, itu adalah kaitan yang berdoa dengan Allah Pemberi Hidayah. Tertinggal nama Yang DiPertuan Agung itu biasa, manusia tidak terlepas daripada kelalaian (lebih baik masjid UIAM, tidak ada peraturan khas, asalkan ikut syariah semuanya berjalan lancar).

Khatib tersebut dibawa ke muka pengadilan Penzalim dan disoal siasat. Itulah adat dalam menegakkan syariah Islam. Penjenayah berjuta-juta lagi di bumi Malaysia dari peringkat orang kampung hinggalah ke manusia yang berada di aras 4 pejabat Perdana Menteri masih bebas dan tidak bimbang untuk melakukan kejahatan.

Terbaru pula, kes ahli parlimen Serdang, Teo Nie Ching yang bukan beragama Islam membantu sebuah musolla dan memberi ucapan. Isu ini dipanaskan apabila media memainkan peranan dengan menghebahkan beliau memberi tazkirah di atas musola. Sungguh hebat media arus perdana mendoktrin rakyat Malaysia.

Apa yang dikesali, MAIS selaku duta Islam di negeri juga mengeluarkan surat amaran terhadap ahli parlimen tersebut. Sungguh sedih apabila Islam dijumudkan sebegitu rupa. Masjid pun Kafir dibenarkan masuk, apatah lagi sebuah surau.

Kafir masuk surau semua panas, Muslim tidak solat(apatah lagi masuk masjid) semua bahagia.

Itulah fahaman agama baru di Malaysia. Banyak hukum-hakam yang tidak sama dengan agama Islam, semoga agama UMNO tidak bertahan lama supaya Islam semakin berkembang luas untuk mencapai Khilafah Islamiyah.

0 comments for this post