Kerajaan Mencari JI : Parti Islam Dan Gerakan Mahasiswa Islam Bakal Jadi Sasaran

By Hafizuddin An-Nuri on 6/23/2010 10:50:00 AM

Filed Under:

Assalamualaikum & salam ceria...

Kerajaan Malaysia menghebahkan kebimbangan pihak kerajaan gara-gara wujudnya ahli Jamaah Islamiyah(JI) yang dikatakan sebagai pengganas di beberapa universiti tempatan dan sedang mengkaderkan ahli untuk JI .

Satu doktrin yang sangat teruk diajarkan oleh barat kepada Kerajaan Malaysia . Doktrin yang mana membuatkan masyarakat dunia amnya dan Malaysia kahsnya hanya meletakkan kumpulan Islam sebagai pengganas . Doktrin yang diturunkan oleh Kuasa Barat dan Zionis kepada Kerajaan Malaysia ini dilihat sebagai langkah berjaga-jaga . Maka ISA yang bakal menunggu mangsanya .

Apabila Kerajaan Malaysia yang dikatakan Kerajaan Islam ini menganggap pejuang militan Islam sebagai pengganas , maka usah diharap untuk Malaysia menjadi pembekal tentera Islam kepada dunia jihad Islam . Satu doktrin yang menyebabkan mulut-mulut rakyat turut meletakkan JI sebagai pengganas adalah sangat dahsyat . Mungkin Kerajaan Malaysia tidak berjaya untuk mencari pelajar-pelajar yang terlibat dengan JI kerana tidak ada bukti kewujudannya namun cukuplah bagi mereka apabila rakyat sepemikiran dengan mereka .

Jika Jamaah Islamiyah ini wujud sekali pun di bumi Malaysia , mungkin isu politik juga yang akan digunakan . Mungkin parti-parti yang melawan kerajaan bakal menjadi mangsa lebih-lebih lagi parti yang memperjuangkan Aqidah Islamiyah . Dan pelajar-pelajar yang terlibat secara aktif dengan gerakan mahasiswa juga turut menerima ancaman daripada isu ini .

Isu ini menjelaskan lagi betapa sikap Kerajaan Malaysia yang sangat menentang sebarang gerakan Islam di Malaysia sehinggakan isu Gaza juga terus tenggelam di pihak Kerajaan Malaysia . Kerajaan yang dikaitkan dengan APCO Zionis ini semakin banyak menimbulkan polemik-polemik mereka dengan Gerakan Islam dunia .

Justeru , semua pihak yang berada di jalan gerakan memperjuangkan Islam dan hak termasuk mahasiswa mungkin bakal dijadikan sasaran utama untuk dikaitkan dengan isu pengganas ini .


0 comments for this post