Pakatan Kedai Kopi

By Hafizuddin An-Nuri on 12/01/2009 07:49:00 PM

Filed Under: ,

Assalamualaikum & salam ceria...

















Pejabat Kota Darul Naim diserang oleh sekumpulan manusia yang menggelar diri mereka sebagai Jemaah Rakyat Prihatin Kelantan (JRPK) . Mereka yang terdiri daripada penyokong-penyokong kuat UMNO telah membuat demonstrasi di hadapan Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan bertujuan mendesak Tok Guru Nik Aziz meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan . Sungguh membosankan !

Kumpulan ini telah menyerahkan memorandum mendesak supaya tok guru meletakkan jawatan kepada setiausaha politik MB , Anual Bakri . Apa sudah jadi . Dulu memberi gelaran yang buruk dan hina kepada sesiapa sahaja yang membuat demonstrasi khususnya pihak Pakatan Rakyat .

Ada maklumat menyatakan himpunan ini didalangi oleh Ibrahim Ali yang menumpang simpati daripada tok guru untuk bertanding . Ada pula yang menyatakan mereka semua yang berhimpun ini ditaja oleh 'Kolonel Mat' yang sehingga kini masih tidak dikenal pasti lagi .

Siapa sebenarnya yang ingin tok guru meletakkan jawatan . Jumlah rakyat yang berada di Kelantan bukan 1000 orang , melebihi angka sejuta . Namun , jumlah mereka yang ingin tok guru meletakkan jawatan pula tidak sampai 50 orang , dikatakan lebih kurang 47 orang yang berhimpun . Ada maklumat menyatakan tidak sampai 200 orang dan ada yang menyatakan tidak sampai 100 orang .

Bagaimana mereka seramai itu ingin mewakili rakyat Kelantan . Belum ditambah lagi dengan beribu-ribu lagi rakyat Kelantan yang berada di luar negeri .

Apa faedah yang kami sebagai rakyat Kelantan peroleh dari perhimpunan 'raksasa' ini . Siapa mereka ini untuk mendesak tok guru sedemikian . Mereka boleh digelar sebagai 'Pakatan Kedai Kopi' disebabkan perbuatan mereka ini yang langsung tidak terancang dan tidak bersistematik . Seolah-olah , berbincang di kedai kopi , promosi melalui SMS , kemudian cat banner , dan berhimpun di depan SUK .

Mungkin mereka sudah puas hati , kerana berjaya meraih publisiti supaya diketahui umum tentang perjuangan mereka itu . Cara mereka ini lebih popular dengan istilah 'mencapub' dengan sebutan mencapab iaitu mencari publisiti semata-mata .

Apa yang pasti , bagi tok guru , perkara ini hanyalah biasa . Langsung tidak menggugat amanah tok guru yang ingin menjalankan amanah sebagai Menteri Besar Kelantan . Tok guru berkata :

Kalau hendak diikut dengan desakan mereka tidak boleh buat kerjalah kita. Saya sudah lali dengan desakan seperti itu .
Mereka hanyalah 'Pakatan Kedai Kopi' .

Bertindaklah dengan akal fikiran yang waras menggunakan strategi yang bijaksana dan dirancang dengan teliti supaya tidak berlaku perbuatan yang boleh dikatakan perbuatan bodoh dan lucu . Jangan cemarkan kami sebagai rakyat Kelantan .

Lihat juga Harakahdaily , MSO , Perisik Rakyat , Nik Hassanazmi , Nazir Zakaria , Biaqpila dan banyak lagi .

Sekadar pendapat daripada seorang rakyat Kelantan .

SMiLe4aLL
http://hafizfillah.blogspot.com

hafizmn88@yahoo.com.my


3 comments for this post

he2..

pakatan kedai kopi..klakar lak bc=)

kje sia2 wat lucu jah ambo tgok..

demo x khbar lagi,sgguh demo nok Tok Guru letok jawate..ambo ykin mnyesal sgguh2 la rakyat klate nti..=)

Posted on December 2, 2009 at 7:16 PM  
hafizfillah

heheh...tu la..

maafla..tgk org dlm gmbr pon mcm xde smgt je..myb wat sbb ada 'gaji' kot...

betol2 kak nany..
tp dont worry...
perjuangan kita hingga SYAHID..

ALLAHUAKBAR!!!

Posted on December 2, 2009 at 7:39 PM  

Al Quds Travel Welcome You :-

"AL QUDS TRAVEL FAIR 09"
Date : 10,11,12 December 2009
Time : 10.30 am - 10.00 pm
Venue : Ruang Legar KB Mall K.Bharu
Organizer : Al Quds Travel Sdn Bhd
Official Radio : THR Gegar FM
Tel No : 609-747 9999

Diskaun RM999.00 untuk Pakej Umrah

Posted on December 4, 2009 at 9:22 PM