Hari Ini

By Hafizuddin An-Nuri on 12/05/2009 03:01:00 PM

Filed Under: ,

Assalamualaikum & salam ceria...

Hari ini sangat mencelarukan . Kita dapat lihat di dada-dada akhbar , pelbagai isu yang sangat banyak dan panas semuanya . Sungguh pening .

CERITA BUDAK-BUDAK

Akhlak remaja hari ini tidak lagi penting , mereka sanggup melakukan apa sahaja asalkan dapat memenangi kepuasan nafsu mereka yang ditolong oleh syaitan durjana .

Remaja hari ini bukan sahaja tidak berakhlak dan terlalu bebas sosialnya , malah aqidah islamiyah mereka juga turut goyah dek kerana pengaruh ikutan syaitan yang bermacam-macam . Yahudi tidak berputus asa membawa agenda mereka , dan pemuda-pemudilah yang menjadi mangsanya . Sungguh sedih . Yahudi dan Barat bukan sahaja ingin merosakkan akhlak remaja bahkan membunuh pegangan aqidah remaja hari ini .

Cerita remaja tidak habis-habis dengan pasangan mereka ( couple ) , zina , pergaulan bebas , disko ( clubbing ) , rokok , judi , dadah , arak , jual anak gadis , perlumbaan haram ( rempit ) , kumpulan skin-head , black-metal , mencuri , biadap dengan orang lebih tua dan banyak lagi , terlalu banyak untuk diperihalkan .

CERITA ORANG TUA

Dewasa ini penuh di dada-dada akhbar dengan pelbagai isu politik yang tidak ada kesudahannya melainkan pergaduhan . Selepas satu isu , satu isu didatangkan . Wartawan sibuk menulis tanpa mengkaji selidik , yang penting laporan mereka keluar dan mendapat sambutan daripada pembaca-pembaca .

Ahli-ahli politik pula bertikam lidah . Sehingga sanggup melakukan kebiadapan yang terlampau dengan memijak gambar saudara seangkatan sendiri . Sungguh memalukan . Moral sebagai pemimpin di kalangan pimpinan parti dan kerajaan pula sudah tiada lagi . Ada yang sanggup mempertahankan diri daripada agama . Doa pun menjadi isu panas sedangkan doa adalah satu permintaan hamba kepada Tuhannya .

Kepimpinan kerajaan pula tidak lagi mengutamakan agama dalam mentarbiyah rakyatnya . Ilmu dihadkan . Sungguh sakit . Apa lagi yang dimahukan . Semua kebaikan dan kebenaran diketepikan , dibuang seolah-olah membuang benda jijik ke dalam longkang . Hanya maksiat dan kemunkaran yang diangkat . Sesiapa yang pakar dalam maksiat , dialah akan dinobatkan sebagai yang terbaik dan diberi penganugerahan . Sungguh takut .

Pembukaan Daulah Islamiyah pada zaman ini sangat dinantikan .

Pembukaan Khilafah Islamiyah pada hari ini sangat ditunggu-tunggu .

Sekadar perkongsian daripada seorang insan kerdil yang mahukan kegemilangan Islam kembali . Segala pembetulan dan penambahan sangat dialu-alukan .

SMiLe4aLL
http://hafizfillah.blogspot.com


hafizmn88@yahoo.com.my




0 comments for this post