UMNO Parti 'Gangster'

By Hafizuddin An-Nuri on 1/22/2012 02:23:00 PM

Filed Under: ,

Assalamualaikum & salam ceria...


Ahli UMNO dilihat semakin ganas, hari demi hari sikap biadap dan kasar ahli-ahli UMNO semakin hilang kawalan. Sebenarnya hal ini sudah lama berlanjutan, jika kita perasan, perangai kurang ajar UMNO kebanyakan dapat diperhatikan semasa pilihanraya samada pilihanraya umum mahu pun pilihanraya kecil.



Mereka samada lelaki mahu pun perempuan iaitu Pemuda UMNO dan Wanita UMNO termasuklah Puteri UMNO lebih suka untuk menunjukkan aksi lucah sebagai tanda protes terhadap Pakatan Rakyat (PR). Inilah ajaran dan didikan selama berpuluh-puluh tahun penubuhan UMNO. UMNO hari ini memalukan datuk moyang mereka.



Mutakhir ini, mereka sudah hilang kawalan. Hanya kerana seorang mahasiswa menurunkan bendera pemimpin mereka yang dianggap mulia itu, mereka buat ugutan. Mereka ugut mahu tampar dan ludah jika terjumpa dengan mahasiswa tersebut. Saya kira mereka sangat terhina dengan perbuatan sedemikian. Mungkin orang akan cakap, "Bodohnya UMNO". Ya, hanya itu yang mampu disifatkan. Memalukan!



Tidak cukup dengan itu, sikap kurang ajar ahli UMNO datang lagi. Mereka tidak peduli di mana sahaja, walaupun di Balai Polis. Seorang ahli UMNO telah menyerang mahasiswa tersebut (Adam Adli) ketika di Balai Polis, nyaris ditumbuk. Polis seperti biasa dengan sifat 'dungu'nya melihat sahaja perkara itu berlaku. Tiada tindakan, kerana itu UMNO.



Balai Polis pun diserang, masjid pun mereka belasah. Demonstrasi Protes AUKU anjuran PAS menjadi ganas apabila diserang oleh penyokong tegar UMNO. Demo yang dianjur selepas Solat Jumaat itu kecoh apabila ahli UMNO mengugut dan mengecam supaya demo dihentikan, paling menyeramkan ahli-ahli UMNO ini menggunakan batu-bata untuk menghalau peserta-peserta demonstrasi tersebut. Sunguh menakutkan!



Terkini, kumpulan 'gangster' UMNO membuat onar di program ceramah ABU (Asal Bukan UMNO)-Hindraf. Dalam satu video yang dirakam, mereka bertindak seolah-olah kumpulan samseng yang diupah. Mereka menyerang orang kampung dan hadirin yang hadir termasuk menggunakan kerusi dan kayu yang menyebabkan seorang cedera. Inilah perbuatan UMNO yang memegang tampuk kerajaan Malaysia hari ini.

Tidak hairanlah, Ketua Pergerakan Wanita UMNO pun boleh memberi ucapan ala samseng dalam perhimpunan mereka. Menteri Besar Terengganu pun pernah mencabar seorang ADUN PAS secara terbuka di dalam Sidang DUN untuk bergaduh. Percayalah, ahli-ahli UMNO hanya tahu negara ini milik mereka, sesiapa pun tidak boleh mengganggu parti, pimpinan dan ahli mereka.

Ini belum lagi cerita tentang korupsi mereka, ini baru sikap mereka dengan orang ramai. Dan ini hanyalah sekelumit sikap samseng dalam kalangan ahli UMNO, belum lagi pimpinan dan polis UMNO.

Jadi, menjadi tanggungjawab bagi seluruh masyarakat intelek khususnya anak muda yang mempunyai daya kefahaman Islam yang tinggi untuk mengajak dan menyeru seluruh ahli UMNO untuk berpartisipasi dalam khidmat bakti kepada masyarakat bukan untuk kepentingan. Mahasiswa Islam yang sedarlah bertanggungjawab untuk membubarkan UMNO dan memastikan ahli-ahli UMNO berada di jalan yang benar. Hapuskan UMNO kerana ia hanyalah Parti 'Ganster'.



0 comments for this post