Hanya Untukmu

By Hafizuddin An-Nuri on 4/24/2011 12:55:00 PM

Filed Under:

Assalamualaikum & salam ceria...



Setiap makhluk diciptakan berpasangan,

Setiap manusia didatangkan fitrah,

Aku mendambakan seorang pasangan,

Bukan engkau yang kucari,

Bukan pula dirimu yang kuhendaki,

Aku mencari pembantu setiaku,

Aku menghendaki ketua bidadariku,

Aku menantikan takdirku,

Aku bersiap bertemumu,

Menjadi ketuamu hingga ke syurga,

Kerana engkau aku keruan,

Aku memilihmu kerana hartamu,

Aku memilihmu kerana keturunanmu ,

Aku memilihmu kerana cantikmu,

Namun kerana agamamu aku bahagia,

Di manakah engkau?

Siapakah engkau?

Soalan yang berjawapan tidak kutahu,

Hanya Dia yang tahu segala-galanya,

Hanya untukmu aku menanti takdir.

-Hafizfillah MN-
(24/4/2011)

0 comments for this post