Rasuah Sumber Rezeki

By Hafizuddin An-Nuri on 3/17/2010 02:54:00 PM

Filed Under: ,

Assalamualaikum & salam ceria...

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) melaporkan 500 orang ditahan kerana dibabitkan dengan kes rasuah pada tahun lalu .

Sumber : http://www.malaysiakini.com/news/126693

Rasuah di Malaysia hari ini terlalu teruk kerana kebanyakan yang terlibat dengan rasuah terdiri daripada golongan penjawat awam , profesional dan pegawai-pegawai kerajaan . Malah SPRM hari ini pun sangat diragui kepercayaannya apabila orang atasan sendiri pun didakwa dengan kes rasuah seperti dilaporkan di Malaysiakini .

Jumlah tersebut diaporkan berdasarkan pendaftaran perasuah-perasuah yang berjaya dikenal pasti . Tidak mustahil , perasuah yang masih bebas di luar sana sangat ramai . Mereka ini menjadikan duit suapan sebagai sumber rezeki yang utama , inilah kejahilan umat manusia terlampau pada hari ini .

Jangan terkejut dan kemungkinan ramai yang sudah maklum , bahawa hampir semua atau mungkin semua menteri terlibat dengan rasuah . Sebab itu , sayang sekali mereka ingin kembalikan royalti minyak negeri Kelantan .

Akhir zaman yang penuh pancaroba ini hanya menunggu saat-saat kehancuran . Dunia makin kalut . Tanda-tanda kecil dan besar kiamat sudah kelihatan .

Sekadar pendapat ringkas yang ingin diluahkan . Segala kesilapan harap dibetulkan .

SMiLe4aLL
http://hafizfillah.blogspot.com

hafizmn88@yahoo.com.my

0 comments for this post