Iktibar Daripada Aduka Teruna

By Hafizuddin An-Nuri on 1/26/2010 02:04:00 PM

Filed Under: ,

Assalamualaikum & salam ceria...

Berita tergempar baru-baru ini adalah penghinaan terhadap almarhum Sultan Johor . Penghinaan ini telah dilakukan oleh seorang blogger yang dikenali sebagai Aduka Teruna (AT) . Walaupun ada pihak yang menafikan bahawa artikel tersebut bukan ditulis oleh Aduka Taruna Disebabkan penghinaannya yang terlalu melampau membawa kepada kes polis apabila pihak polis menerima sekurang-kurangnya 25 laporan yang dibuat oleh banyak pihak .

Sudah terlalu banyak isu ini diulas . Boleh lihat Biaqpila , Perisik Rakyat , Wartamaya , Malaysiakini , Harakahdaily dan banyak lagi .

Apa yang penting , penulisan blog sememangnya terbuka meluas sehingga kritikan terhadap pemimpin juga tiada masalah . Jika kita berada di pihak benar . Tetapi dengan satu syarat iaitu tidak melanggar syariat Islam . Jika orang sudah meninggal pun dihina sebegitu rupa , itu sudah tidak beradab .

Oleh itu , dengan gemparnya isu Aduka Taruna ini diharapkan semua blogger dapat mengambil iktibar . Alhamdulillah , Aduka Taruna sudah pun menyerah diri kepada pihak polis . Semoga Aduka Taruna diberi hidayah oleh Allah . Boleh ikuti perkembangan Aduka Taruna di http://adukataruna.blogspot.com/ .

Setiap perkara yang dilakukan tidak dinilai dan dihitung oleh pihak polis kerana mereka juga manusia , tetapi beringatlah dengan Allah .

Al-Fatihah buat Almarhum Sultan Johor yang telah kembali ke rahmatullah .

SMiLe4aLL
http://hafizfillah.blogspot.com

hafizmn88@yahoo.com.my


1 comments for this post

salam...hurmmm...mamng melampau 2...akak ske sultan 2...sanggup mencemar duli utk bersama rakyat2 jelata....tp, gak yg manghina...huhuhuhu

Posted on January 26, 2010 at 9:00 PM