Sudah Tiba Masanya Ya Ramadhan

By Hafizuddin An-Nuri on 9/13/2009 05:05:00 PM

Filed Under:

Assalamualaikum & salam ceria...

Sedar mahupun tidak , ramai yang dah bising hari raya dah hampir tiba . Hari kemenangan yang dinanti-nantikan umat Islam setelah berada sebulan bersama Pusat Latihan Ramadhan . Namun apakah kita terlalu gembira setibanya saat ini , adakah kita tidak sabar dengan pemergian Ramadhan .

Kita selalu diperdengarkan dengan hadis rasulullah : "Awalnya rahmah , pertengahannya keampunan , penghujungnya kebebasan dari azab neraka" . Namun setakat manakah kita mengambil i'tibarnya . Adakah hanya dengan mengharap bulat-bulat daripada Yang Maha Memberi ?

Tahukah kita bahawa tawaran Allah yang sangat hebat yang bukan sekadar teori ini khas untuk kita semua umat Islam yang berusaha bertungkus-lumus untuk mendapatkan Allah . Tawaran ini bukan free dan bukan mudah-mudah untuk kita dapatkan .

Terlalu banyak Allah ingin bagi kepada hamba-hambaNya , ditawarkan lagi dengan Lailatul Qadr . Malam yang sangat hebat , hanya dengan 1 malam kita mendapat ganjaran melebihi 1000 bulan . Selain itu , malam ini juga membersih kita seumpama dilahirkan seperti bayi yang suci .

Ya Allah...
Aku sangat mengharapkan engkau menjadikan diri ini dalam golongan muttaqin...
Aku pohon pada engkau agar aku mendapat Lailatul Qadr daripadaMu...

Ya Allah...
Jadikanlah aku sebagai HambaMu dan bukannya Hamba Ramadhan...
Jadikanlah aku hambaMu yang memperoleh segala ganjaran RamadhanMu...

Ya Allah...
Berilah keampunan kepadaku , keluargaku , sahabat-sahabatku dan semua umat Islam...
Berilah kasih sayangMu kepada kami semua...
Semoga kami semua berada dalam golongan yang bertaqwa kepadaMu...

Aamiiin...

SMiLe4aLL
http://hafizfillah.blogspot.com

hafizmn88@yahoo.com.my

1 comments for this post

Salam..

Sama-sama kita rebut baki Ramadhan yang tinggal sedikit lagi untuk to up kredit akhirat. Moga tibanya Syawal tidak lama lagi dapat kita meraikan dengan penuh kesyukuran setelah mengorbankan jiwa dan tenaga kita sepanjang Ramadhan.

Posted on September 15, 2009 at 3:17 PM