Aku & Perjuangan

By Hafizuddin An-Nuri on 10/19/2010 02:34:00 PM

Filed Under:

Assalamualaikum & salam ceria...

Perjuangan ISLAM,

Mengapa wujudnya kata-kata, "Berjuang, berjuang juga, tetapi biarlah berpada-pada",

Apakah maksud kalian terhadap kata-kata itu,

Aku berjuang bukan untuk kalian,

Aku berjuang bukan untuk sesiapa,

Aku berjuang untuk ISLAM,

Wahai manusia sekelilingku,

Andai kalian dapat memberi jaminan bahawa aku dapat menghembuskan nafas pada esok hari,

Maka akan kuhentikan kehidupan aku daripada berjuang,

Tetapi andai kalian tidak dapat berbuat demikian,

Kupohon agar jangan sekali-kali cuba menghalang aku,

Jangan sekali-kali cuba mencerca aku,

Akan kukorbankan segalanya demi perjuangan ISLAM,

Kehidupan, keluarga, kawan, akademik, duit dan nyawa,

Jika itulah yang perjuangan mahu aku korbankan,

Ya Allah,

Tetapkanlah hatiku ini untuk agamaMu,

Tetapkanlah hatiku ini untuk perjuangan ISLAM,

ALLAHUAKBAR!



0 comments for this post